Krízová linka pomoci poskytuje anonymnú, nonstop a bezplatnú psychologickú pomoc a podporu pre ľudí alebo ich blízkych, ktorí sa ocitli v kríze v súvislosti s COVID-19. Požiadať o pomoc môžete prostredníctvom telefónu, chatu, emailu alebo video poradenstva.
Sme tu pre Vás!

S príchodom koronavírusu aj na územie Slovenskej republiky sa veľký počet ľudí ocitol v situácii, ktorej čelia prvýkrát, a ktorá so sebou zároveň prináša mnohé straty, náročné situácie a stresujúce okamihy plné neistoty. Krízová linka pomoci vznikla v čase pandémie COVID-19 ako popud občianskeho združenia IPčko s cieľom poskytnúť psychologickú pomoc ľuďom v kríze. IPčko vnímalo silnú potrebu založenia Krízovej linky pomoci v dôsledku rapídneho nárastu krízových kontaktov na doteraz prevádzkovaných online linkách dôvery IPčko.sk a Dobrá linka. Pre viac informácií nás kontaktujte na ipcko@ipcko.sk.

Pre koho je linka určená?

Kríza je veľmi individuálnou osobnou reakciou jednotlivca na životnú udalosť alebo skúsenosť, ktorú je preňho náročné zvládať. Krízovú linku pomoci môže kontaktovať každý v kríze, kto v súvislosti s pandémiou COVID-19:

  • pociťuje ťažkosti v rámci dodržiavania sociálnej izolácie a karantény
  • utrpel dočasnú alebo trvalú stratu (blízkej osoby, zamestnania, koníčku, veci, …)
  • má stres z finančnej situácie
  • je obeťou, svedkom domáceho alebo iného násilia
  • cíti úzkosť, strach, obavy, stres, smútok
  • pociťuje bezmocnosť, zúfalstvo, zdrvenosť
  • obáva sa nakazenia, výsledku testovania, priebehu choroby, úmrtia
  • má depresívne myšlienky
  • uvažuje nad samovraždou
  • potrebuje psychologickú alebo psychiatrickú pomoc
  • zažíva inú situáciu, v ktorej potrebuje krízovú pomoc a podporu

V čom môže byť pre Vás prínosné kontaktovať Krízovú linku pomoci?

Krízová linka pomoci Vám ponúka nonstop anonymné a bezpečné miesto pre konverzáciu a zdieľanie svojich pocitov. Práve zdieľanie svojich myšlienok a pocitov môže viesť k zníženiu stresu, upokojeniu silných emócií a poskytnutiu úľavy.

Krízová linka pomoci ponúka na výber zo 4 prostriedkov pomoci – telefón, chat, mail a video poradenstvo. Výber Vám najbližšieho spôsobu komunikácie môže prispieť zvýšenú pohodlia a pocitu bezpečia pri komunikácii. Rozhovor s odborníkom Vám môže priniesť potrebné informácie alebo iný uhol pohľadu.

Sme tu pre Vás! Pri konverzácii s odborníkom sa rozhodne nestretnete s výsmechom ani podceňovaním situácie. Záleží nám na tom, aby Vám bolo lepšie.

Kontaktujte nás

Aj Vy môžete pomôcť poraziť túto krízu! Ako na to?

Podporte našu prácu

Sme vďační za každú finančnú alebo inú podporu našej práce, vďaka ktorej môžeme rozširovať kapacity a odborne tak poskytnúť pomoc stále väčšiemu počtu ľudí v kríze.

Zdieľajte svoj príbeh

Pomôcť môžete aj tým, že sa podelíte o svoj príbeh prežívania a zvládania náročného tohto životného obdobia, ktorý môže posilniť nádej a silu ostatných ľudí v podobnej situácii.

Pomôžte zdieľaním

Zdieľaním informácií o Krízovej linke pomoci prispievate k šíreniu odbornej a kvalitnej pomoci medzi ľudí. Záleží nám na tom, aby sa pomoc dostala k ľuďom, ktorí ju potrebujú, môžete v tom pomôcť aj Vy!

Staňte sa naším partnerom

Všetci môžeme prispieť k pomoci v kríze. Čím viac nás bude, tým lepšie! Chcete sa pridať? Kontaktujte nás mailom na ipcko@ipcko.sk

Menu