Veľké a úprimné ďakujem patrí naším partnerom, ktorí nám finančne, materiálne či ináč pomohli a prispeli tak k vzniku Krízovej linky pomoci, ktorá poskytuje anonymné, nonstop a bezplatné psychologické poradenstvo a podporu pre ľudí alebo ich blízkych, ktorí sa ocitli v kríze.

Pomáhať ľuďom na Slovensku, aby sa im lepšie žilo. Na naše poslanie myslíme v Nadácii Slovenskej sporiteľne pri všetkých aktivitách, ktoré robíme. Pri veľkých aj malých projektoch, v spolupráci so školami, športovými klubmi, divadlami, či poskytovateľmi sociálnej pomoci. Koronavírus naše životy však za posledné týždne prevrátil naruby. Pomáhať je dnes ešte dôležitejšie. V nadácii a banke sme sa rozhodli, že urobíme, čo bude v našich silách. Na boj s pandémiou koronavírusu sme spolu s bankou vyčlenili 1 milión eur. Veľká časť bude smerovať do posilnenia testovania, ďalšia časť z tejto finančnej podpory by sa mala využiť na vybudovanie novej COVID-19 Krízovej linky pomoci.
V súčasnej ťažkej situácii omnoho citlivejšie vnímame osudy ľudí, ktorí bojujú v prvej línii. Aj všetkých, ktorí sa cítia zle a dolieha na nich náročná situácia v práci a doma. Mnohí sa nemajú na koho obrátiť so žiadosťou o pomoc. Je skvelé, že Marek Madro a jeho tím v organizácii IPčko dokázal za veľmi krátky čas postaviť projekt novej krízovej linky pomoci, vďaka ktorej stovky ľudí denne budú môcť nonstop cez email, chat, alebo video poradenstvom využiť psychologickú pomoc od profesionálov. Sme radi, že môžeme byť súčasťou tohto projektu. Držíme im palce.

Akokoľvek sa bude situácia súvisiaca s pandémiou koronavírusu ďalej vyvíjať a život sa bude postupne vracať do normálu, určité aspekty nášho krízou prestaveného života môžu ostať ešte pomerne dlhú dobu aktuálne. Jedným z nich je dopad krízovej situácie na naše duševné zdravie, ktoré sa bude zotavovať ešte dlho po skončení špeciálneho režimu. V kontexte mimoriadnej situácie sa Nadácia Orange rozhodla strategicky a dlhodobo podporovať Krízovú linku pomoci. K nevyhnutnému kapacitnému posilneniu linky finančne prispela spolu s Orange Foundation so sídlom v Paríži. Do projektu výrazne vstúpila aj spoločnosť Orange Slovensko, a.s. zriadením bezplatnej nonstop linky 0800 500 333 a ďalších piatich mobilných čísel, na ktoré sú presmerované prichádzajúce hovory tak, aby bolo zabezpečené efektívne fungovanie linky. Rovnako ponúkla aj vlastnú aplikáciu na videorozhovory. Technické riešenie linky sa zrealizovalo v extrémne krátkom čase vďaka osobného nasadeniu a vnútornému presvedčeniu mnohých zamestnancov Orangeu pomôcť akútnej a nesmierne dôležitej veci. Ďakujeme a želáme linke úspešné fungovanie.

Menu