Krízová linka pomoci poskytuje anonymnú, bezplatnú a nonstop telefonickú psychologickú pomoc pre ľudí v kríze.

Кризова гаряча лінія надає анонімну, безкоштовну та цілодобову психологічну допомогу людям, які потрапили в кризову ситуацію.

Čo sa stane, ak zavoláte na Krízovú linku pomoci?

  1. Naša telefonická krízová linka je bezplatná a tak Vám za jej kontaktovanie nebude nič zaúčtované.
  2. Po vytočení čísla 0800 500 333 budete najprv počuť automatickú uvítaciu hlášku a potom Vás automaticky presmerujeme na pracovníka, ktorý v danom momente poskytuje telefonickú pomoc.
  3. Pri spájaní s pracovníkom budete počuť klasický vyzváňací tón.
  4. V prípade obsadenia linky budete počuť jednu z automatických nahrávok, ktoré Vám oznámia stav jej dostupnosti, prípadne odporučia ďalší postup.
  5. Váš hovor prijme skúsený, odborne trénovaný pracovník Krízovej linky pomoci. Zoznam členov telefonického poradenstva nájdete TU.
  6. Pracovník Vás na linke privíta, predstaví sa Vám a opýta sa Vás na to, čo Vás na linku privádza.
  7. Je len na Vás, ako rozhovor začnete, o čom sa chcete rozprávať, na aké otázky odpoviete a aké informácie budete s pracovníkom linky zdieľať. Pracovník linky Vás bude počúvať, bude sa snažiť porozumieť Vašej situácii, poskytne Vám podporu a bude Vás sprevádzať na ceste za možným riešením.

Čo ak sa nemôžem dovolať na Krízovú linku pomoci?

Niekedy (najmä pri väčšom množstve volajúcich) môže byť ťažké sa na prvýkrát skontaktovať s naším pracovníkom. Robíme všetko pre to, aby sme odpovedali na všetky žiadosti o kontakty navýšením našich kapacít. Je úplne v poriadku kontaktovať linku viackrát alebo medzičasom skúsiť iný druh pomoci (chat, video, email). Pokiaľ ste Vy alebo Váš blízky v priamom ohrození zdravia alebo života, kontaktujte linku 112.

Pri rozrušenosti a stresovej situácii vyskúšať môžete jedno z nižšie uvedených upokojujúcich cvičení.

Zásady telefonického poradenstva

Pre telefonickú psychologickú pomoc platia Podmienky používania a Etický kódex na Krízovej linke pomoci. S kontaktovaním nášho pracovníka na telefonickej Krízovej linke automaticky vyjadrujete súhlas s podmienkami. Telefonické kontakty nie sú monitorované. Z každého rozhovoru je vedený stručný zápis o riešenom probléme a poskytnutej intervencii výlučne pre štatistické účely.

Tím telefonického poradenstva

PhDr. Marek Madro, PhD., MBA
psychológ
Mgr. Dominika Rajznerová
psychologička
Mgr. Boris Katrušín
psychológ
Mgr. Nikoleta Novoveská
Psychologička
Mgr. Michaela Badárová
Psychologička
Mgr. Bc. Michal Kušnír
Psychológ
Mgr. Marianna Heřmánková
Psychologička
Mgr. Kristína Čermáková
Psychologička
Mgr. Lucia Hlístová
Psychologička
Mgr. Monika Dianová
Psychologička

Často kladené otázky

Možno máte v mysli otázky typu: „Čo keď ma vysmejú? Budú ma brať vážne? Čo ak môj problém nie je dostatočne vážny?“ Môžeme Vás uistiť v tom, že na Krízovej linke pomoci (KLP) sa nestretnete s výsmechom ani podceňovaním Vašich slov, situácie a pocitov. Napriek tomu, že je KLP určená predovšetkým pre ľudí v krízovej situácii v dôsledku pandémie koronavírusu, nestretne sa u nás s odmietnutím ani človek v inej krízovej situácii.

Menu